בוקר טוב עם קפה טוב

דצמבר 13, 2016 by אין תגובות

בוקר טוב לכולם, איזה כיף לפתות את הבוקר עם תוכנית הבוקר עם טל ברמן ואביעד קיסוס וקפה מצויין שהרגע הכנתי ועליו אני הולך לדבר,קפה מעולה ממכונה משובחת ביותר אבל לפני כן אני אסביר קצת מידע מקדים על עולם הקפה

על עולם הקפה

קפה הוא משקה אוניברסאלי. בכל העולם שותים קפה, בכל שעות היום. קפה ידוע כמעורר ומסייע לריכוז במהלך יום עבודה, והוא בעיקר משקה טעים, בעל טעם ייחודי ומובחן, וגם משקה איכותי ביותר. עד לשנים האחרונות, רוב האנשים הכינו לעצמם כוסות קפה מידי יום באמצעות מים רותחים, חלב,(ממליץ על חלב טרה הוא ממש מצויין בעיניי) וקפה נמס מסוג כלשהו, פשוט, מגורען או סוגים אחרים. קפה כזה עשוי, אכן, להיות טעים, אולם מעשה, איכותו נמוכה. קפה נמס אינו טרי, הוא מעורב בחומרים אחרים אשר משמרים אותו וגורמים לו להמסה המהירה במים. אנשים שמתרגלים לשתות קפה נמס עשויים בהחלט ליהנות ממנו, אך מי שטעם קפה איכותי, סביר להניח שלא יוכל לחזור לקפה הנמס, לאחר שייהנה מן הטעם הטרי והעשיר של קפה איכותי אמיתי.

מכונת קפה אספרסו

הדרך להכין קפה איכותי שכזה הוא באמצעות מכונת קפה אספרסו כלשהי. כיום ישנן בשוק מכונות קפה רבות מסוגים שונים, כולן מכינות קפה איכותי בהרבה מקפה נמס רגיל. גם בין המכונות ניתן למצוא מכונות המייצרות קפה איכותי יותר או פחות, ולכן כל אחד יכול לבחור לעצמו את מכונת הקפה המתאימה לו מבחינת הטעם והאיכות, ומבחינת התקציב. כאשר מחשבים את תקציב הקפה, יש לקחת בחשבון לא רק את עלות המכונה עצמה, אלא את העלות השוטפת של הכנת הקפה. ישנן מכונות קפה אספרסו אשר פועלות על קפה טחון טרי(ממליץ על לבצה, יש להם קפה טחון פשות מעולה!), ובהן עלות הכנת הקפה נמוכה מאד. לעומת זאת, מכונות רבות עושות שימוש בקפסולות קפה מיוחדות המיוצרות על ידי החברה המייצרת את המכונה. קפסולות אלה לרוב יקרות יחסית, וכך עלות ההכנה של כל כוס קפה היא גבוהה. בנוסף, קפסולות אינן מכילות בהכרח קפה טרי ממש, כך שישנם אנשים רבים אשר יעדיפו לוותר על מכונה הפועלת באמצעות קפסולות – ולא בגלל המחיר, אלא דווקא בגלל האיכות.

סוגים של מכונות קפה אספרסו

מכונה ידנית – מכונת קפה הפועלת על קפה טחון, והפעלתה ידנית לחלוטין – מפעילים את הלחץ המתאים על המכונה על מנת לייצר את הקפה. מכונות אלו מתאימות לאנשים שמבינים מאד בקפה ומעוניינים ליצור אותו בעצמם. גם עלות של מכונות אלה נמוכה יחסית, אך הן דורשות התעסקות רבה בכל כוס קפה.

מכונה חצי אוטומטית – במכונות אלה המכונה טוחנת את הקפה באופן אוטומטי, אך הקצפת החלב נעשית באופן ידני. מכונות אלה מתאימות לשימוש עם קפה רגיל או עם קפסולות, בהתאם לדגם הספציפי של המכונה. קל להכין במכונות אלו קפה איכותי, אולם המכונות עצמן יקרות יחסית.

מכונה אוטומטית – מכונה המייצרת בעצמה את כל תהליך הכנת הקפה. לרוב, מכונות אלו פועלות באמצעות קפסולות. היתרון של המכונות הללו הוא קלות ההכנה לכוס קפה, ואילו החיסרון הוא המחיר לכוס קפה והצורך להמשיך ולרכוש קפסולות למכונה דווקא מחברה מסוימת אחת.

זה היה מידע על קצה המזלג לגבי קפה, יש לציין שגם מוקה מצויין וצפו בסרטון הבא על כך: