האם ניתן לבחור מצבר גם זול וגם טוב? לירון מצברים עונים

ספטמבר 13, 2018 by אין תגובות

איך בוחרים מצבר גם זול וגם טוב?

ישנן מספר דרכים בהן תוכלו להוזיל את עלויות המצבר, אך יש שני דברים שלא כדאי להתפשר עליהם והם אמינות המוכר ואיכות המצבר

אחד הרכיבים החיוניים ביותר בכל כלי רכב הוא המצבר. המצבר הופך אנרגיה כימית לאנרגיה חשמלית, אשר משמשת להתנעת הרכב והפעלת כל המערכות החשמליות ברכב, כולל פתיחה וסגירה של החלונות, מערכת המיזוג, הרדיו, האורות וכן הלאה. בדרך כלל אורך החיים של מצבר נע בין שנה וחצי לארבע שנים, כאשר ההבדל קשור לאיכות המצבר, סוג המכונית וגורמים נוספים. מכיוון שלמצבר יש תפקיד רב משקל, חשוב לבחור במצבר איכותי שיוכל לשמש בצורה הטובה ביותר ולאורך זמן וצריך לקחת בחשבון שהעלות אינה נמוכה. על השאלה איך בוחרים מצבר גם זול וגם טוב ננסה לענות בהמשך המאמר.

מה טווח המחירים של מצברים? 

יש מגוון רחב של סוגי מצברים לרכב, ולכן לא מפתיע לגלות שיש הבדלים גם בין המחירים. טווח המחירים של מצברים נע בטווח שבין כ400 ₪ ועד 2000 ₪, כאשר ההבדלים נובעים ממספר פרמטרים: המותג המייצר, מידת האמפר לשעה, תאריך הייצור של המצבר, משך תקופת האחריות והגורם המוכר.

איך ניתן להוזיל עלויות של מצבר? 

ככל שהמותג המייצר את המצברים יותר מוכר, כך סביר להניח שהמחירים יהיו גבוהים יותר. דרך אחת להוזיל עלויות של מצבר היא לבחור במצבר המיוצר בסין או בטורקיה. מחירם של מצברים אלו נמוך ביחס למצברים המיוצרים באירופה, בארה"ב וגם בישראל, אך יש לקחת בחשבון שהם גם נחשבים לפחות איכותיים. אם אתם מעוניינים לרכוש מצבר איכותי של מותג מוכר במחיר נמוך, יש מספר אפשרויות.  לירון מצברים באחריות

האפשרות הראשונה היא לקנות ישירות מהיצרן וכך תוכלו לחסוך את עמלת התיווך. האפשרות השנייה היא להמתין שהחברה תצא עם מבצע אטרקטיבי. בישראל יש את המצברים של שנפ וורטה, שנחשבים לאיכותיים, ואפשר לרכוש את המצברים שלהם מאחד המשווקים המורשים או ישירות מהיצרן באחד מהסניפים של החברות. למשל, תוכלו לבצע רכישה של מצברים באתר לירון מצברים

אפשרות נוספת לאיך בוחרים מצבר גם זול וגם טוב היא לקנות מצבר מחודש או יד שניה. מצבר מחודש הוא מצבר שהיה בשימוש ברכב אחר, ומסיבה כזו או אחרת הוצא ממנו. אחת הדוגמאות הנפוצות היא כאשר רכב עובר תאונת דרכים ומועבר לגריטה, אך המצבר אינו נפגע. במקרים כאלו חשוב לקנות מצברים מחודשים רק ממוכר אמין ומומלץ, שדואג לבדוק את מצב המצבר, ולשפר אותו. מצבר כזה יכול לשמש את הרכב בצורה טובה והמחיר שלו יהיה נמוך משמעותית ממצבר חדש, אך כאמור, כאשר מדובר במצברים רצוי לא להתפשר על איכות המצברים ועל אמינות הגורם המוכר.

ולסיום, טיפ אחרון לאיך בוחרים מצבר גם זול וגם טוב: מחירו של מצבר תלוי גם במשך תקופת האחריות המגיעה אותו. המשמעות היא שתוכלו למצוא מצבר איכותי ממותג מוכר במחיר נמוך, אם תתפשרו על תקופת אחריות קצרה יותר.